Manka gyógypedagógus - Fehér-Szenti Annamária
Üdvözöllek a honlapomon!
Fehér-Szenti Annamária, - Manka - egy vidám, 5 éves nagylány és 1 éves fiúikerpár édesanya vagyok. Hét év angliai élet után, a férjemmel hazaköltöztünk 2020 elején, Kecskemétre. Családommal jelenleg is itt élek, így a környéken a "legmaszatolósabb" komplex és holisztikus szemléletmódot képviselő gyógypedagógia fejlesztéseket biztosan nálam fogod megtalálni.
A szakmám, a hivatásom, a kikapcsolódásom. Több éves angliai szakmai tevékenységem és a nagylányom 2 éves születésnapja után indítottam újra a foglalkozásaimat itthon, Kecskeméten. Célom, egy barátságos, őszinte, modern légkör megteremtése, ahol az elmúlt 10 év szakmai, elméleti és gyakorlati tapasztalataimat, és az édesanyai élményeim halmazából a hozzám érkező gyermek szükségleteihez, a fejlesztést igénylő területhez vezető utat a lehető legvidámabb, legbiztonságosabb módon megtaláljam. Továbbá kifejezetten figyelve a gyermek és családja és a köztem történő megfelelő kommunikációra.
Egyetemi tanulmányaimat 2013-ban az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógia karán végeztem, szomatopedagógia szakirányon. Az egyetem után 2013-tól 2019-ig Bristolban éltem és dolgoztam, ahol lehetőségem volt többségi és speciális intézményrendszerben is dolgozni, továbbá a holisztikus szemléletmódot mélyebben elsajátítani, szomatopedagógusként és fejlesztő gyógypedagógusként egyaránt. A többségi intézményekben találkoztam az integráció több fajtájával és formájával, amely lehetővé tette azt, hogy megtanuljam, majd segítsem az új közösségbe bekerülő sajátos nevelési igényű tanulókat és családjukat. Ez idő alatt foglalkoztam magatartás és beilleszkedési zavarral, autizmus spektrummal, ADHD-val, mozgáskorlátozottsággal, értelmi fogyatékossággal, Turner-szindrómával diagnosztizált tanulókkal. A többségi iskolák mellett foglalkoztatva voltam magán- és állami speciális intézményekben, mint gyógypedagógus és osztályfőnök. Ez idő alatt, csoportos és egyéni fejlesztést is tartottam, szenzoros, zene- és mozgásterápiát vezettem autizmus spektrummal, Down-szindrómával, központi idegrendszer sérülésével diagnosztizált tanulóknak. Az alternatív kommunikáció terén sikeresen sajátítottam el újabb eszközök használatának módszereit, amelyekkel az autizmus spektrummal, értelmi fogyatékos, súlyosan és halmozottan mozgásfogyatékos tanulókat segítettem a mindennapos tevékenységeik végrehajtásában. A kommunikációt segítő eszközeim között szerepelt az in print, e-frame, Integrex Board, iPad, szimbólumok, képek.
Az epilepsziás rohamok különböző fajtáival (clonic, tonic, myoclonic) is tapasztalatot szereztem, amelyek szakmai magabiztosságom és nyugodtságom megerősítéséhez járultak hozzá ezen a területen. 2017-ben dolgoztam kis létszámú osztályokban, ahová csak autizmus spektrummal diagnosztizált tanulók jártak. Itt vezettem egyéni és páros felzárkóztató, szociális és kommunikációs képességeket fejlesztő játékos, valamint szenzoros foglalkozásokat. Számomra ez idő alatt vált igazán nyilvánvalóvá, hogy az osztálytermen kívül töltött idő milyen nagy hatással bír a gyermekek fejlődésére, és ezt azóta is fontosnak tartom foglalkozások tervezése alatt (természetesen egyéni szükségletek figyelembevételével, pl. bolt, piac, erdei iskola látogatása). Szomatopedagógusként külön hangsúlyt fektettem a grafomotoros készségek és képességek fejlesztésére.
2017-2018 között súlyosan és halmozottan fogyatékos tanulóknak vezettem csoportos szenzomotoros tornát, valamint gyógytornásszal közösen végzett mozgásfejlesztést. Megismerkedtem a Tac-Pac szenzoros terápiával, amelyet azóta mind súlyosan mozgássérült, mind autizmus spektrummal diagnosztizált tanulóknál is használok, mint terápiás eszközt. Angliai kint tartózkodásom alatt önkéntes voltam a SHELTER nevezetű szervezetnél, akikkel közösen hátrányos helyzetű családokat segítettünk meg. Feladataim közé tartozott az anyaotthonokba vagy önkormányzati lakásokba került családok gyermekei részére kézműves, mesés-éneklős foglalkozások szervezése és megtartása.
A Bristoli Magyar Tanoda Babacsoportjának vezető tanár nénijeként is tevékenykedtem, ahol nagy hangsúlyt fektettem a kisgyermekek mozgásos és szenzoros élményeinek minél változatosabb megtapasztalására, hagyományőrző népdalok és mondókák segítségével. Szerencsésnek érzem magam, mert a szakmám, a hivatásom. Minden percét élvezem, lehetőségem van hozzájárulni a gyermekek fejlődéséhez, közelebb segíteni a családokat a kitűzött céljaikhoz és örömet okozni nekik. Nagyon fontosnak tartom a minél hitelesebb, tisztelettel teli és tiszta kommunikációt, mind a családok, mind a kollégák felé egyaránt. A kezdetektől fogva több szakemberrel dolgoztam együtt az interdiszciplináris csapaton belül, s így még jobban megerősítést nyertem abban, hogy milyen nagyon fontos is az alázatosság, a szakmai nyitottság és az együttműködés ahhoz, hogy a gyermek fejlesztésében pozitív irányú fejlődést érjünk el.
Milyen foglalkozásra számíthatsz Velem?
Az epilepsziás rohamok különböző fajtáival (clonic, tonic, myoclonic) is tapasztalatot szereztem, amelyek szakmai magabiztosságom és nyugodtságom megerősítéséhez járultak hozzá ezen a területen. 2017-ben dolgoztam kis létszámú osztályokban, ahová csak autizmus spektrummal diagnosztizált tanulók jártak. Itt vezettem egyéni és páros felzárkóztató, szociális és kommunikációs képességeket fejlesztő játékos, valamint szenzoros foglalkozásokat. Számomra ez idő alatt vált igazán nyilvánvalóvá, hogy az osztálytermen kívül töltött idő milyen nagy hatással bír a gyermekek fejlődésére, és ezt azóta is fontosnak tartom foglalkozások tervezése alatt (természetesen egyéni szükségletek figyelembevételével, pl. bolt, piac, erdei iskola látogatása). Szomatopedagógusként külön hangsúlyt fektettem a grafomotoros készségek és képességek fejlesztésére.
2017-2018 között súlyosan és halmozottan fogyatékos tanulóknak vezettem csoportos szenzomotoros tornát, valamint gyógytornásszal közösen végzett mozgásfejlesztést. Megismerkedtem a Tac-Pac szenzoros terápiával, amelyet azóta mind súlyosan mozgássérült, mind autizmus spektrummal diagnosztizált tanulóknál is használok, mint terápiás eszközt. Angliai kint tartózkodásom alatt önkéntes voltam a SHELTER nevezetű szervezetnél, akikkel közösen hátrányos helyzetű családokat segítettünk meg. Feladataim közé tartozott az anyaotthonokba vagy önkormányzati lakásokba került családok gyermekei részére kézműves, mesés-éneklős foglalkozások szervezése és megtartása.
A Bristoli Magyar Tanoda Babacsoportjának vezető tanár nénijeként is tevékenykedtem, ahol nagy hangsúlyt fektettem a kisgyermekek mozgásos és szenzoros élményeinek minél változatosabb megtapasztalására, hagyományőrző népdalok és mondókák segítségével. Szerencsésnek érzem magam, mert a szakmám, a hivatásom. Minden percét élvezem, lehetőségem van hozzájárulni a gyermekek fejlődéséhez, közelebb segíteni a családokat a kitűzött céljaikhoz és örömet okozni nekik. Nagyon fontosnak tartom a minél hitelesebb, tisztelettel teli és tiszta kommunikációt, mind a családok, mind a kollégák felé egyaránt. A kezdetektől fogva több szakemberrel dolgoztam együtt az interdiszciplináris csapaton belül, s így még jobban megerősítést nyertem abban, hogy milyen nagyon fontos is az alázatosság, a szakmai nyitottság és az együttműködés ahhoz, hogy a gyermek fejlesztésében pozitív irányú fejlődést érjünk el.
Milyen foglalkozásra számíthatsz Velem?
Jelenleg autizmus zavarban érintett gyermekek mellett súlyosan és halmozottan mozgássérült, intellektuális képességzavarral, magatartás- és beilleszkedési zavarokkal küzdő és korai étkezési zavarral diagnosztizált gyermekekkel foglalkozom. Kimagasló hangsúlyt fektetek a komplex szomatopedagógia rehabilitációra: finom- és nagymozgásokért felelős motoros képességek, grafomotoros képességek, kognitív képességek, szenzoros és kommunikáció képességek, szociális képességek fejlesztésére, valamint a környezeti adaptációra, óvodai és iskolai integrációra, szegregáció előkészítésére.
Csoportos foglalkozásaim között találhatóak autizmus specifikus fejlesztések, szenzoros foglalkozások, Maszatoló Mankával csoportok, szociális és kommunikációs készségeket fejlesztő csoportok, Beszélő Babakezek babajelbeszéd csoportok. Foglalkozásaim légköre nyugodt, vidám, hiszen a gyermek életkorának megfelelő módszerekkel és eszközökkel motiválva valósítom meg őket. Fontosnak tartom egy olyan kapcsolat kiépítését, ahol a hozzám érkező szülő érzi, hogy bizalommal fordulhat felém és kérdéseit bármikor felteheti. A nehézségek, akadályok megértésében és elfogadásában még jobban segít édesanyai szerepem. Fontosnak tartom az állandó szakmai fejlődést, így jelenleg is több képzés elvégzését tűztem ki célul. A közösséget támogató és építő rendezvényeken történő szakmai részvétel jelentős szerepet tölt be a gyógypedagógiai munkásságom mellett, így 2023 óta a HÍRCSE - Hírös Családmentor Egyesület - alapító tagjaival együtt számos rendezvény lebonyolításában vagyok jelen. Többek között: a HÍRCSE Csacsogó klub, HÍRCSE Szakmai fórumok, továbbá a kecskeméti Születésünnep, Apák Napja, valamint a Szoptatás Világnapján is találkozhatunk.
Csoportos foglalkozásaim között találhatóak autizmus specifikus fejlesztések, szenzoros foglalkozások, Maszatoló Mankával csoportok, szociális és kommunikációs készségeket fejlesztő csoportok, Beszélő Babakezek babajelbeszéd csoportok. Foglalkozásaim légköre nyugodt, vidám, hiszen a gyermek életkorának megfelelő módszerekkel és eszközökkel motiválva valósítom meg őket. Fontosnak tartom egy olyan kapcsolat kiépítését, ahol a hozzám érkező szülő érzi, hogy bizalommal fordulhat felém és kérdéseit bármikor felteheti. A nehézségek, akadályok megértésében és elfogadásában még jobban segít édesanyai szerepem. Fontosnak tartom az állandó szakmai fejlődést, így jelenleg is több képzés elvégzését tűztem ki célul. A közösséget támogató és építő rendezvényeken történő szakmai részvétel jelentős szerepet tölt be a gyógypedagógiai munkásságom mellett, így 2023 óta a HÍRCSE - Hírös Családmentor Egyesület - alapító tagjaival együtt számos rendezvény lebonyolításában vagyok jelen. Többek között: a HÍRCSE Csacsogó klub, HÍRCSE Szakmai fórumok, továbbá a kecskeméti Születésünnep, Apák Napja, valamint a Szoptatás Világnapján is találkozhatunk.
S néha igen, ki is kapcsolok: számomra a mozgás, kirándulás a családommal és az idegen nyelvek ismerete is nagyon fontos!
Végzettségek:
2013 - ELTE- BGGYK gyógypedagógus szomatopedagógia szakirányon, Budapest (Ba)
Végzettségek:
2013 - ELTE- BGGYK gyógypedagógus szomatopedagógia szakirányon, Budapest (Ba)
2014 - Zumba oktatói végzettség, Bristol, Nagy-Britannia
2014 - Makaton képzés 1-2. modul, Bristol, Nagy-Britannia
2017 - TEFL/TESOL Teaching English as a Foreign Language MASTER Course achieving A, Birstol, Nagy-Britannia
2020 - Étkezési és evési zavarok komplex terápiája – Budapesti Korai Fejlesztőközpont, Budapest
2020 - Étkezési és evési zavarok komplex terápiája – Budapesti Korai Fejlesztőközpont, Budapest
2020 - Dinamikus Terhestorna Oktató, Budapest
2021 - Beszélő Babakezek Babajelbeszéd Oktatói képzés, Budapest
2022 - ELTE-BGGYK gyógypedagógus autizmus spektrum szakirányon, Budapest (Ba)
2023 - és jeleneleg is a Dinamikusz Szenzoros Integrációs Terápia hallgató, Budapest